Amaryllissen overhouden

Dat kan prima, amaryllissen zijn tegenwoordig niet duur meer en goed verkrijgbaar. Maar amaryllis overhouden is natuurlijk wel zo leuk. Leer Amaryllis overhouden van de beste kwekers.

Grote diversiteit, ruime voorraad snelle levering. Hoe kun je een Amaryllis het beste overhouden? Snij voor het planten ¾ van de wortels af. Hier “pest” je de amaryllis mee met als gevolg dat de bloemstelen .

Een Hippeastrum wordt vaak Amaryllis genoemd bij een goede verzorging. Een amaryllis overhouden is natuurlijk ook heel goed mogelijk. Wat doen jullie als de amaryllis uitgebloeid is?


Ik heb een paar keer geprobeerd om hem over te houden, maar als ik het al een jaar volhield . De Amaryllissen waren geen van alle nieuw uit de winkel - ik hield ze. Lang niet iedereen heeft belang bij het overhouden van de plant, omdat hij maar . Ik zet de plant na de bloei in het voorjaar in de tuin,en laat het blad afsterven,en in de herfst haal ik hem binnen en zet hem weer in een pot,maar hij komt niet tot . Had dit jaar een prachtige bol, twee stengels, met bloemen en de ander met 4! Nu wil ik proberen om hem nog een kans te geven maar is .

Hoe moet je de Amaryllis verzorgen, hoe moet je de Amaryllis planten, wat is de bloeitij hoe kun je de amaryllisbol overhouden als de amaryllis is uitgebloeid. De amaryllis (Hippeastrum) is ontzettend makkelijk in bloei te. Net als voor hyacinten, bestaan er voor amaryllissen speciale. Eind van het jaar staat de amaryllis centraal. U leest hierin alles over deze fonkelende bloem die warmte brengt in koude dagen.


Begin dit jaar schreef ik een blogstukje over het overhouden van een Amaryllisbol. Inmiddels zijn de nieuwe bollen overal om mij heen weer te . Een Amaryllis vind ik misschien wel de leukste kamerplant. Vorig jaar had ik een bol aan Zoongegeven, een grote bol in een pot.


In de winter schittert Amaryllis overtuigender dan alle andere bollen. Zet hem in een pot of kies voor een gewaxt exemplaar. HIPPEASTRUM (Amaryllis) OVERHOUDEN Na de bloei kan je de plant overhouden door de stengel tot zo'n 2cm boven de bol weg te snijden. Het begon met een amaryllisbol (Hippeastrum in het Latijn) die ik met kerst 20kreeg. Amaryllis behoort tot de familie van de Amaryllidaceae en heet eigenlijk Hippeastrum.


Amaryllis en Hippeastrum zijn twee nauw verwante geslachten en worden . Amaryllis bol voorzien van een creatieve Wax laag. De kleur van de bloem is rood; waxlagen zijn er in allerlei .

Reacties

Populaire posts van deze blog

Groenblijvende heesters volle zon

Op stam groenblijvend

Infiltratieput zelf maken