Hoe vang ik een mol in mijn tuin

Mollen in de tuin kunnen grote schade aanrichten door de gangen die ze graven. Hoe vang je een mol of hoe ga je de overlast van mollen tegen? STUDIOTVL - Ook last van mollen in je tuin?

Mollenvanger Luc Belmans gaf enkele tips in studioTVL. TJING TJING TUINEN - Dina gaat de strijd aan met de mol en krijgt daarbij de hulp van haar papa. Toegevoegd na uur: we hebben molshopen in de tuin, geen ritten.


Om mollen te verwijderen uit de tuin, moet je een muziekkaart op de kop tikken, het klein luidsprekertje.

Controleer geregeld de vangkooien om de gevangen mol snel uit zijn benarde positie te . De nachtmerrie van iedere tuinliefhebber: mollen die te pas en te onpas naar boven komen en zo grote hopen omgewoeld grond achterlaten. Als je de mollen uit je grasveld wilt verwijderen, dan zul je erachter moeten komen welke gangen de mollen in kwestie gebruiken. Je kunt deze vallen online, bij de bouwmarkt of in het tuincentrum kopen. Ik had in mijn net nieuwe, keurig getegelde tuin met randen van grin. Het enige wat helpt is inderdaad: weten hoe je een val moet zetten of . Op dit moment wordt er veel geklaagd over molshopen in de tuin.


Gelukkig weet Stefaan De Tuindokter perfect hoe je dat probleempje kan oplossen. Een goed teken, want de aanwezigheid van de mol betekent dat de tuin een uitstekend habitat vormt voor deze.

Hoe vang je het beste een mol die aan het gooien is? Ik vind het altijd zielig voor de regenwormen als er weer een mol in de tuin. Ik heb sinds kerstmis (twee !) volle kruiwagens aarde opgeschept ontstaan door mollen in mijn gazon ! We hebben net gezien hoe we een mol kunnen vangen.


Jelle uit Roeselare heeft al jaren last van mollen: Wij hebben er elk jaar last van. Ik heb alles geprobeerd om ze weg te jagen, maar niets werkt . Welke manier u ook kiest, de mol zal hoe dan ook uw tuin verlaten dood of levend. Tip: Vergroot de vangkans; combineer de mollenklem met een mollen . De nachtmerrie voor elke gazonliefhebber is een kolonie mollen. Er bestaan tal van middeltjes om ze te verjagen. De mol (Talpa europpaea) is een nagenoeg blind zoogdier die over.


Hoi, Weet iemand hoe ik een mol vang zonder het beestje pijn te doen? Zoals ik al zei, ik heb mollen in mijn tuin, op het hondenveld stikt het . Uiteindelijk verlaat de mol hoe dan ook je tuin, dood of levend.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Infiltratieput zelf maken

Groenblijvende heesters volle zon

Op stam groenblijvend